Brenna Hołcyny - Hala Jaworowa

Hala Jaworowa - większość z pewnością pierwszy razy słyszy o takowej. Znajduje się ona w Brennej, kilkaset metrów od szczytu Kotarza. Jest to jedna z najpiękniejszych hal w Beskidzie Śląskim.

Prowadzi na nią szlak żółty prowadzący na Kotarz
Czas przejścia w dwie strony : ok 2h 10 min
Odległość : 9 km w obie strony
Punkty GOT : 13
Data wycieczki : 15.08.2020

Samochód zostawiamy w Dolinie Hołcyna, przy zakazie wjazdu. Znajduje się tam kamienista zatoczka. Po lewej znajduje się ulica Kotarz, którą biegnie żółty szlak.
Na początku szlak biegnie drogą asfaltową, lekko w górę. Mijamy zabudowania, domki letniskowe. Coraz bardziej zagłębiamy się w las. Pierwsze widoki niestety zobaczymy dopiero pod koniec trasy. Z drogi asfaltowej szlak przechodzi w szeroką, kamienistą ścieżkę. Droga równomiernie idzie ku górze z małym, nieco bardziej stromym fragmentem. Najgorsze jest ostatnie 300 metrów. Tam stromizna jest dosyć spora, a kamienie luźne. Ale widoki wynagradzają wszelki wysiłek. :) My wybraliśmy się tam akurat na "złotą godzinę" w składzie ja, mój tata oraz moja mała latorośl. Która oczywiście podróżowała na moich plecach zamiast na nóżkach. 

Kawałek dalej, na Kotarzu znajduje się bar, jednak był on zamknięty 🔒. 
Pozostaliśmy więc na Hali Jaworowej.
 

Gdy słońce zaczęło chylić się ku zachodowi, postanowiliśmy schodzić juz z powrotem. 

Polecam, każdemu kto nie był w tym miejscu. Warto wybrać się tam, aby się wyciszyć i napawać pięknymi widokami. 

Komentarze

  1. Jak byłam mała to też na plecach taty ''chodziłam'' po górach xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie byłam tam nigdy, widzę, że miejsce warte zwiedzenia 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna inspiracja! Tak bardzo się cieszymy, że założyłaś Facebooka, bo możemy być na bieżąco i cieszę się, że na Ciebie trafiłam. Przepiękne zdjęcia! ❤️🤍

    OdpowiedzUsuń
  4. przepiękne miejsce, jak i zdjęcia. Zwłaszcza to ostatnie - idealnie uchwycony moment.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! What an amazing view! I love these pictures so much! Lovely Post!
    Allurerage
    Thetrendybride

    OdpowiedzUsuń
  6. Na piękne widoki zawsze warto poczekać. Bardzo urokliwe miejsce :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty