Gdy spotkamy w lesie dzika...

Sezon urlopowy w pełni, każdy bardziej lub mniej zaprawiony turysta wędruje przez las czy to chodząc po górach czy po prostu spacerując. Jak wiadomo las ma stałych mieszkańców, podczas gdy my jesteśmy w nim tylko gośćmi. Jednym z nich jest dzik. Dzika zna każdy. Ale czy jednak wiesz jak postępować, gdy staniesz z nim oko w oko? Zapraszam do lektury.

Spotkać w lesie dzika nie jest tak łatwo jak może się wydawać, ponieważ są to zwierzęta żerujące nocą. Jeśli jednak mamy ten zaszczyt go spotkać należy zapamiętać kilka zasad aby wyjść z tego cało. 
◾ Jeśli dzik Cię nie widzi, nie wykonuj gwałtownych ruchów. Powoli oddal się. Prawdopodobne jesteś w pobliżu jego kryjówki. Więc zachowaj szczególną ostrożność. 
◾Jeśli tylko dzik nie szykuje się do ataku - nie uciekaj! 
◾Gdy zostałeś zauważony przez dzika, nie ruszaj się. Niech zwierzę nie widzi w Tobie zagrozenia i uzna za element krajobrazu. Gdy zacznie się oddalać Ty również powoli wycofuj się. 
◾ Jeśli dzik atakuje - uciekaj na drzewo. Jak to mówi stare, polskie przysłowie :

         "        Kto spotyka w lesie dzika, 
          Ten na drzewo prędko zmyka.   " 

◾ Gdy spotkamy lochę z młodymi, pod żadnym pozorem nie dotykamy młodych. Lochy są bardzo agresywne, w każdym intruzie widzą zagrozenie dla swoich dzieci. Dlatego zachowując wyjątkową ostrożność należy zastosować się do powyższych zasad. Szybka ucieczka jest ostatecznością. 


Jak sami Drodzy Czytelnicy widzicie, te zasady nie są trudne. Warto o nich pamiętać chodząc po lesie.

A może spotkałeś dzika osobiście? Koniecznie opowiedz o tym w komentarzu. 

Komentarze

  1. Mieszkam w Krakowie, w dzielnicy gdzie widok dzika nie jest niecodzienny. Gdy zobaczyłam je pierwszy raz, spanikowałam, ale na szczęście byłam z przyjaciółką, która mnie uspokoiła. Był to wieczór i strasznie się wściekłam reakcjami ludzi, którzy stawali blisko i trzaskali zdjęcia z fleszem, bo wiadomo, lepiej będzie widać. A potem, że to dziki są złe i atakują i trzeba je zabić....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niestety efekty braku pokory i przekonania, że człowiek to pan wszystkiego. Dziki dokarmiane coraz częściej pojawiają się na terenach zamieszkiwanych przez ludzi, jednak ciągle są to dzikie zwierzęta. Dlatego tak ważne jest aby mieć szacunek i pokorę do natury i dzikiej przyrody.

      Usuń
  2. świetny wpis! bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na szczęście nigdy nie spotkałam w lesie dzika, jednakże taki wpis jest bardzo wartościowy i można się dowiedzieć jak powinno się zachować w takiej sytuacji :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. O mamo! trzeba być mega ogarnietym żeby zachować taką powściągliwośc, sama nie wiem jak bym zareagowała i co podpowiedziałaby mi moja głowa :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na szczęście nie miałam osobistego spotkania z dzikiem i oby tak zostało! Fajne wskazówki, ale oby mi się nigdy nie przydały ;)
    Buziaki, mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście uwielbiam dziki, ale wiem, że potrafią być groźne. Teraz będę wiedział jak się zachować gdy stanę twarzą w twarz z dzikiem.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj kiedyś spotkałam w lesie dzika.. czułam się tak niepewnie 😂 na szczęście opanowałam swój strach, dziki mnie nawet nie zauważyły, a ja mogłam w spokoju uciec ☺️

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty